دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه / آیت الله علم الهدی گفت: موضوع حمایت از جبهه مقاومت تنها کمک به مردم فلسطین و لبنان نیست بلکه موضوع، انجام وظیفه مجاهدانه در جبهه جنگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، امروز پنجشنبه 3 آبان ماه در همایش بزرگ ضُیوفُ المُقاوِمَة با شعار «ایران همدل» و محوریت «تشکیل هسته‌های مقاومت مساجد و هیئات مذهبی جهت حمایت از لبنان، حزب‌الله و محور مقاومت» که در مجتمع آیه ها برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای تاریخ تا به امروز، قدرت همیشه در بین بشر فساد و جنایت ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه لوازم تمرکز قدرت موجب تولید ظلم و جور در میان انسان‌ها و جوامع بشری شده است، افزود: در جوامع مدرنیته و دموکراسی نیز نتوانستند قدرت مدیریت کنند تا جایی که حتی هدف خود را برای مدیریت انسان‌ها با قدرتی که تولید فساد نکند قرار دادند و باز شکست خورده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در جوامع مدرنیته از گذشته تا به امروز انسان برای دفاع از قدرت و برای رسیدن به آن از هرگونه زور و جنایت استفاده کرده است، تا این قدرت نمایی ها و جنایت ها را تبدیل استکبار جهانی کند پرداخت و گفت: این موضوع نیز موجب شکل‌گیری استکبار جهانی شد تا یک قدرت بر همه سرنوشت انسان‌های جهان تسلط پیدا کند که در این راستا لازم بود از توانمندی‌های تمام ملت‌ها و جریان‌ها سلب قدرت شود.

نقطه مقابل استکبار جهانی تعالیم اسلام است

وی با تأکید بر اینکه نقطه مقابل استکبار جهانی تعالیم اسلام است گفت: آنچه از منظر استکبار جهانی خطرناک است گرایش انسان‌ها به یک سلسله معنویات و آموزه‌های دینی است که موجب نابودی جنگ قدرت‌ها و تمرکز آن خواهد شد؛ لذا مسئله جنگ فلسطین یا لبنان نیست که در یک منطقه خاص در حال رخ دادن است بلکه این دو کشور به عنوان صف مقدم جبهه اسلام در مقابل صف مقدم جبهه استکبار که اسرائیل است در حال مبارزه هستند.

وی خاطر نشان کرد: اگر استکبار جهانی نتواند اسلام را از بین ببرد، دست به نسل‌کشی مسلمانان می‌زند که نمونه آن را در غزه و فلسطین امروز مشاهده می‌کنیم؛ ایده اصلی استکبار، برتری و تأمین سلطه آمریکا بر جهان و کدخدایی آن است که تنها اسلام در نقطه مقابل آن قرار دارد.

آموزه ها و تعالیم اسلامی اجازه سلطه یک قدرت به تمام ملت ها نمی دهد

امام جمعه مشهد تصریح کرد: آموزه‌ها و تعالیم اسلامی اجازه نمی‌دهد سلطه قدرت در یک نقطه متمرکز و بر سرنوشت تمام ملت‌ها حاکم شود؛ زیرا نتیجه این جنگ نابرابر که یک‌طرف آن تمام جریانات استکباری با تجهیزات و فناوری‌های جنگی و تراکم قدرت و پول قرار گرفتند و طرف دیگر با شهادت، ایثار و از خودگذشتگی مقابل آنان ایستادگی می‌کنند.

وی تأکید کرد: مسئله فلسطین و لبنان، مسئله خود ماست، زیرا مردم این دو کشور گرفتار جنگ نابرابر و ظالمانه‌ای شدند، که ایثارگری، شهادت، ویرانی ساختمان‌ها و نابودی زندگی برای آن‌هاست که اگر ما نیز در صف مقدم قرار داشتیم با این مسائل مواجه می‌شدیم.

حمایت از جبهه مقاومت، وظیفه مجاهدانه در جنگ است

وی افزود: موضوع حمایت از جبهه مقاومت تنها کمک به مردم فلسطین و لبنان نیست بلکه موضوع، انجام وظیفه مجاهدانه در جبهه جنگ است، این‌گونه نیست که ما صرفأ در حال کمک به مردم آواره‌ای باشیم که دچار ظلم جنگ شدند، این برداشت غیرمنصفانه‌ای است.

وی با بیان اینکه جبهه ضدآمریکایی و ضد استکباری با پیروزی انقلاب و تشکیل جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است، گفت: اگر پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و تشکیل نظام جمهوری اسلامی و هدایت های امام خامنه ای نبود دیگر جبهه اسلامی ضد استکباری و آمریکایی وجود نداشت و مقاومتی شکل نمی‌گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، پیروزی و شکست ملت فلسطین و لبنان را پیروزی و شکست امت اسلام دانست و گفت: امروز وظیفه ما این است که خلأهای صف مقدم جبهه را به‌عنوان یک مسئله ضروری برطرف کنیم زیرا ایران اسلامی از این دو کشور جدا نیستند؛ این جبهه اسلام است که از انقلاب اسلامی منشأ گرفته است لذا بایدپای انقلاب بایستیم و در همه جهت حضور داشته باشیم.

وی در پایان خطاب علما، حوزویان، هیئت های مذهبی در این مراسم پیرامون پویش همدل یادآور شد: این پویش با رویکرد و بینشی که دارد در بین مردم ترویج شود زیرا امروز در حال جنگ هستیم باید پشتیبان جبهه مقاومت باشیم تا دشمن به اهداف خود در براندازی اسلام و نسل‌کشی مسلمانان دست پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha